Об'єктивність як одна з найважливіших складових
Зазвичай під непотрібною роботою мається на увазі «ми це могли зробити самі». Непотрібність також полягає в тому, і це особливість самого консалтингу, що результати роботи консультантів найчастіше відразу невидно. Ефективність прийнятих рішень можна оцінити тільки через якийсь час, і нерідко можна точно визначити, що стало причиною поліпшень. Керівництву підприємства часто здається, що це воно саме змогло скорегувати й поліпшити ситуацію, а консультанти тут ні причому. Загалом, це питання більше історичний, ніж риторичне.
Не так далекі ті часи, коли бізнес у нашій країні полягав у придбанні та нарощуванні активів та їх подальшої перепродажі. Деякими підприємствами послуги консалтингу за великим рахунком використовувалися як інструмент «відмивання» грошей. Ось, типу, прийшли консультанти, намалювали бізнес-процеси за кругленьку суму і пішли. Нікому ці бізнес-процеси не потрібні, вони так і залишилися на папері, гроші «розпиляні» - всі щасливі.
З іншого боку (і це триває досі) багато підприємств запрошують консультантів з метою «це модно» або для можливості помахати прапором (особливо, коли запрошують якусь західну і широковідомих компанію) - «у нас попрацювали консультанти, намалювали процеси, а значить ми на світовому рівні ». У підсумку виходить кумедна картина, коли говорять про бізнес-процеси, багато керівників уявляє собі толстенную (і треба сказати дорогу) пачку паперу з намальованими квадратиками і стрілочками. Але ж бізнес-процеси це не квадратики на папері, це реально працюючі процеси на підприємстві. Далі нечесність породжує ще більшу нечесність, у консультантів в голові крутяться долари, безглуздість і непотрібність роботи, і в підсумку пішов процес «потрібно побільше придумати собі роботи і побільше взяти грошей». У результаті, виходить, що потужний інструмент бізнес-консалтингу використовується абсолютно не за призначенням.